Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

www.spzoz-olsztynek.qi.pl


Olsztynek: BADANIA LABORATORYJNE
Numer ogłoszenia: 37714 - 2016; data zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 19.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V

zamówienia publicznego

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminne Centrum Zdrowia - Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Olsztynku , ul. Chopina 11, 11-015 Olsztynek, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5193563, faks 089 5193563.

·                     Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.spzoz-olsztynek.qi.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BADANIA LABORATORYJNE.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.badania laboratoryjne (badania analityczne, hematologiczne, koagulologiczne, biochemiczne, immunologiczne, bakteriologiczne) Szacunkowa liczba badań w okresie 24 miesięcy 80 653. Szczegółowy zakres i szacunkowe ilości określają załącznik nr 4 do SIWZ PN/1/2016 2. Wszystkie badania muszą być wykonane z godnie z Dobrą Praktyką Laboratoryjną i spełniać wymagania Ustawy o Diagnostyce Laboratoryjnej z 27 lipca 2001 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 144, poz. 1529 z późn. zm.) 3. Wyniki badań muszą spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie standardów jakości dla medycznych laboratoriów diagnostycznych i mikrobiologicznych z 23 marca 2006 r. (Dz. U. Nr 61, poz. 435 z późń. zm) 4. Materiał do badań musi być odbierany z punktu pobrań, który znajduje się w siedzibie Zamawiającego w każdy roboczy dzień tygodnia po godz. 9:00. 5. Wykonawca zapewni na swój koszt: a) transport materiału do badań w taki sposób, aby czas i jakość transportu nie wpłynęła na wynik badania i odzwierciedlała faktyczny stan kliniczny pacjenta, b) transport wyników, c)dostawę sprzętu jednorazowego użytku do pobrania materiału do badań 6. Wykonawca musi posiadać system informatyczny, który zapewnia pełną integrację z istniejącym systemem Zamawiającego HIS w protokole HL7 komunikacja dwu kierunkowa (zlecenie badań z HIS i przesyłanie wyników do HIS). 7. Wykonawca w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od podpisania umowy zobowiązany jest do zintegrowania systemów informatycznych obsługujących standard HL7. 8. Wykonawca musi zapewnić w systemie informatycznym zabezpieczenie danych przed nieuprawnionym dostępem.11. Wykonawca zobowiązany jest do ochrony danych osobowych.10.Wykonawca zobowiązany jest do stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu do podpisywania wyników w formie elektronicznej. 11. Wykonawca zapewni Zamawiającemu dostęp do wyników badań przez stronę internetową Wykonawcy..

II.1.5)

 

przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

·                     Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

·                      

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.14.50.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·              III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                         Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełnienia powyższego warunku Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia o spełnienie tego warunków

·              III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                         Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełnienia powyższego warunku Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia o spełnienie tego warunków

·              III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                         Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełnienia powyższego warunku Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia o spełnienie tego warunków

·              III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                         Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełnienia powyższego warunku Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia o spełnienie tego warunków

·              III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                         Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełnienia powyższego warunku Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia o spełnienie tego warunków

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

 

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

·         inne dokumenty

1) Oświadczenie , że posiadane przez Wykonawcę środki techniczne pozwalają na wykonanie zleconych badań zgodnie z obowiązującymi standardami i wymogami Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie standardów jakości dla medycznych laboratoriów diagnostycznych i mikrobiologicznych z 23 marca 2006 r. (Dz. U. Nr 61, poz. 435 z poźn. zm) 2) Oświadczenie że badania wykonane spełniać będą wymagania ustawy o Diagnostyce Laboratoryjnej z 27 lipca 2001 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 144, poz. 1529 z póżn. zm ;3) Oświadczenie, że system informatyczny obsługujący laboratorium zapewnia zabezpieczenie danych przed nieuprawnionym dostępem 4) Oświadczenie, że osoby zajmujące się transportem materiału do badań są przeszkolone w zakresie: a) zagrożeń związanych z jego transportem, b) transportu materiału biologicznego

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie III.4.3.1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem (wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tego dokumentu). 3).Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, osoby zdolne do wykonania zamówienia lub zdolności finansowe lub ekonomiczne innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia jest zobowiązany udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.4).Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

·                     1 - Cena - 95

·                     2 - BADANIA LABORATORYJNE W TRYBIE CITO - 5

IV.2.2)

 

przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

I.ILOŚCI I RODZAJU BADAŃ. W związki ze zmianą potrzeb zdrowotnych pacjentów, zamawiający przewiduje zmianę ilości poszczególnych badań w granicach wartości umownej. Zamawiający zleci Wykonawcy badania nie ujęte w opisie przedmiotu zamówienia w razie potrzeby, które nie były przewidziane na etapie przygotowania postępowania. Wykonawca obciąży zamawiającego za to badania zgodnie z obowiązującym u Wykonawcy cennikiem na dzień wykonania badania. II. ZMIANY TERMINU REALIZACJI UMOWY Zamawiający przewiduje wcześniejsze zakończenie umowy w przypadku wyczerpania wartości umownej. Zamawiający przewiduje późniejsze zakończenie umowy do wyczerpania wartości umownej, z tym że okres przedłużenia umowy nie będzie dłuższy niż 4 miesięce III. ZMIAN OSOBOWYCH, ADRESOWYCH 1. Gdy z przyczyn organizacyjnych konieczna będzie zmiana: osób reprezentujących strony, danych teleadresowych określonych w umowie, numeru konta Wykonawcy IV.ZMIANA WYKONAWCY.W przypadku dokonania przekształceń podmiotowych Wykonawcy m. in. połączenia, przekształcenia lub podział spółek handlowych V.WYNAGRODZENIA WYKONAWCY: V.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany cen jednostkowych z zachowaniem wartości umownej brutto. V.2. Zmiana cen jednostkowych może nastąpić w przypadku:. a) zmiany stawki podatku od towarów i usług, b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne jeżeli te zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania umowy Przez wykonawcę. V.3. Zmiana postanowień Umowy, o której mowa w pkt V.2. lit. a) - c) obowiązuje od dnia wejścia w życie przepisów prawa wprowadzających te zmiany, jednak w przypadku: a) zmian przepisów, o których mowa w pkt V.2 lit. a), zmiana ceny jednostkowej brutto z uwzględnienie nowej stawki podatku VAT nastąpi automatycznie w dacie określonej przez przepisy wprowadzające zmianę stawki podatku VAT bez konieczności podpisywania odrębnego aneksu; W przypadku zmiany przepisów, o których mowa w pkt.V.2 lit . a), ceny jednostkowe netto nie zmienią się, a ceny jednostkowe brutto zostaną wyliczona na podstawie nowych przepisów. b) zmian przepisów, o których mowa w pkt.V.2 lit b) i c), zmiana cen jednostkowych netto nastąpi nie wcześniej niż od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym Zamawiający zaakceptował wniosek Wykonawcy o zmianę cen jednostkowych netto, o którym mowa w pkt. V.6, z uwzględnieniem postanowień pkt. (V.7-V.10); V.4. W przypadku zmiany przepisów, o której mowa w pkt.V.2 lit. b), ceny jednostkowe netto określone w ofercie Wykonawcy zostaną zmienione o kwotę odpowiadającą wartości udokumentowanej przez Wykonawcę, wynikającą ze zmiany wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości minimalnego wynagrodzenia określonego w nowych przepisach, z uwzględnieniem zmiany wszystkich obciążeń publicznoprawnych związanych ze zmianą minimalnego wynagrodzenia, proporcjonalnie do zaangażowania tych osób w wykonanie zamówienia i wpływu ich pierwotnego wynagrodzenia na ceny określone w ofercie Wykonawcy; V.5. W przypadku zmiany przepisów, o której mowa w pkt. V.2 lit c), ceny jednostkowe netto określone w ofercie Wykonawcy zostaną zmienione o kwotę odpowiadającą wartości udokumentowanej przez Wykonawcę, a wynikającą ze zmiany wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie w związku ze zmianą zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne określonych w nowych przepisach przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto ich wynagrodzenia, proporcjonalnie do zaangażowania tych osób w wykonanie zamówienia i wpływu ich pierwotnego wynagrodzenia na ceny określone w ofercie Wykonawcy. V.6. Wprowadzenie zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany przepisów, o których mowa w pkt.V.2 lit b) i c), wymaga uprzedniego złożenia przez Wykonawcę wniosku o zmianę cen jednostkowych netto określonego w Umowie wraz z dokumentami uzasadniającymi bezpośredni wpływ tych zmian na koszty wykonania przedmiotu Umowy, a w szczególności: a)szczegółowego kosztorysu uzasadniającego wpływ wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na ceny jednostkowe netto określone w ofercie Wykonawcy z uwzględnieniem wszystkich pozostałe elementów mających wpływ na wysokość cen jednostkowych przed zmianą przepisów i po wprowadzeniu tej zmiany; b) poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających: liczbę osób zaangażowanych bezpośrednio przy realizacji przedmiotu Umowy wraz z informacją o rodzajach posiadanych przez nich umów oraz wysokości wynagrodzenia, liczbę roboczogodzin przepracowanych przez osoby zaangażowane przy realizacji przedmiotu Umowy, procentowe zaangażowanie czasu pracy określonego w umowie zawartej pomiędzy daną osobą a Wykonawcą na potrzeby realizacji przedmiotu Umowy. V.7. Wykonawca odpowiada za złożenie dokumentów, o których mowa w pkt. V.6, w terminie umożliwiającym Zamawiającemu sprawdzenie poprawności przedłożonych dokumentów oraz zasadności dokonanych wyliczeń, zgłoszenie ewentualnych zastrzeżeń przez Zamawiającego i ustosunkowanie się do nich przez Wykonawcę, z uwzględnieniem postanowień pkt. V.3 lit. b), wykorzystując w tym celu w szczególności okres między publikacją aktu prawnego wprowadzającego zmiany przepisów, o których mowa w pkt V.2 lit b) i c), a jego wejściem w życie. V.8. Zamawiający w terminie 14 dni licząc od dnia każdorazowego otrzymania dokumentów, o których mowa w pkt. V.6, informuje Wykonawcę o zaakceptowaniu wniosku o zmianę cen jednostkowych albo zgłasza zastrzeżenia lub uwagi do przedłożonych dokumentów, w formie pisemnej; V.9. Zamawiający zaakceptuje wniosek o zmianę wynagrodzenia, o którym mowa w pkt. V.6, wyłącznie w przypadku jeżeli Wykonawca udowodni ponad wszelką wątpliwość, że zaistniała zmiana przepisów, o których mowa w pky. V.2 lit b) i c), ma bezpośredni wpływ na koszty wykonania przedmiotu Umowy oraz określi stopień, w jakim wpłynie ona na wysokość cen jednostkowych określonych w Umowie. Brak reakcji Zamawiającego w terminie określonym w pkt. V.8 rozumiany będzie jako zaakceptowanie wniosku o zmianę wynagrodzenia; 10. Wykonawca zobowiązany jest do ustosunkowania się do zastrzeżeń lub uwag Zamawiającego w terminie uwzględniającym postanowienia pkt V.3 lit. b) i pkt. V.7; V.11. Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zmienione w przypadku nie wyczerpania wartości umownej mimo przedłużenia umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spzoz-olsztynek.qi.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminne Centrum Zdrowia Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Olsztynku; 11-015 Olsztynek ul. Chopina 11..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.02.2016 godzina 10:00, miejsce: Gminne Centrum Zdrowia Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Olsztynku; 11-015 Olsztynek ul. Chopina 11..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

 

 

Dyrektor

 

Dorota Gruszczyńska