Adres strony
internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia:
Olsztynek:
BADANIA LABORATORYJNE
Numer ogłoszenia: 37714 - 2016; data zamieszczenia w Biuletynie Zamówień
Publicznych: 19.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V |
zamówienia
publicznego |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gminne Centrum Zdrowia - Zespół Publicznych Zakładów
Opieki Zdrowotnej w Olsztynku , ul. Chopina 11, 11-015 Olsztynek, woj.
warmińsko-mazurskie, tel. 089 5193563, faks 089 5193563.
·
Adres strony
internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu
zakupów: www.spzoz-olsztynek.qi.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez
zamawiającego: BADANIA LABORATORYJNE.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.badania laboratoryjne (badania analityczne,
hematologiczne, koagulologiczne, biochemiczne, immunologiczne,
bakteriologiczne) Szacunkowa liczba badań w okresie 24 miesięcy 80 653.
Szczegółowy zakres i szacunkowe ilości określają załącznik nr 4 do SIWZ
PN/1/2016 2. Wszystkie badania muszą być wykonane z godnie z Dobrą Praktyką
Laboratoryjną i spełniać wymagania Ustawy o Diagnostyce Laboratoryjnej z 27
lipca 2001 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 144, poz. 1529 z późn.
zm.) 3. Wyniki badań muszą spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Zdrowia w
sprawie standardów jakości dla medycznych laboratoriów diagnostycznych i
mikrobiologicznych z 23 marca 2006 r. (Dz. U. Nr 61, poz. 435 z późń. zm) 4.
Materiał do badań musi być odbierany z punktu pobrań, który znajduje się w
siedzibie Zamawiającego w każdy roboczy dzień tygodnia po godz. 9:00. 5.
Wykonawca zapewni na swój koszt: a) transport materiału do badań w taki sposób,
aby czas i jakość transportu nie wpłynęła na wynik badania i odzwierciedlała
faktyczny stan kliniczny pacjenta, b) transport wyników, c)dostawę sprzętu
jednorazowego użytku do pobrania materiału do badań 6. Wykonawca musi posiadać
system informatyczny, który zapewnia pełną integrację z istniejącym systemem
Zamawiającego HIS w protokole HL7 komunikacja dwu kierunkowa (zlecenie badań z
HIS i przesyłanie wyników do HIS). 7. Wykonawca w nieprzekraczalnym terminie 14
dni od podpisania umowy zobowiązany jest do zintegrowania systemów
informatycznych obsługujących standard HL7. 8. Wykonawca musi zapewnić w
systemie informatycznym zabezpieczenie danych przed nieuprawnionym dostępem.11.
Wykonawca zobowiązany jest do ochrony danych osobowych.10.Wykonawca zobowiązany
jest do stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy
pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu do podpisywania wyników w formie
elektronicznej. 11. Wykonawca zapewni Zamawiającemu dostęp do wyników badań
przez stronę internetową Wykonawcy..
II.1.5)
|
przewiduje się
udzielenie zamówień uzupełniających |
·
Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
·
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.14.50.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty
wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN
WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Zamawiający nie
wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełnienia powyższego
warunku Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty
oświadczenia o spełnienie tego warunków
·
III.3.2) Wiedza
i doświadczenie
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Zamawiający nie
wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełnienia powyższego
warunku Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty
oświadczenia o spełnienie tego warunków
·
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Zamawiający nie
wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełnienia powyższego
warunku Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia
o spełnienie tego warunków
·
III.3.4) Osoby
zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Zamawiający nie
wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełnienia powyższego
warunku Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty
oświadczenia o spełnienie tego warunków
·
III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Zamawiający nie
wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełnienia powyższego
warunku Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty
oświadczenia o spełnienie tego warunków
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB
DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA
WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE
ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania
przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia
niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów
zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące
przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH
POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ
OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że
oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym
wymaganiom należy przedłożyć:
·
inne dokumenty
1)
Oświadczenie , że posiadane przez Wykonawcę środki techniczne pozwalają na
wykonanie zleconych badań zgodnie z obowiązującymi standardami i wymogami
Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie standardów jakości dla medycznych
laboratoriów diagnostycznych i mikrobiologicznych z 23 marca 2006 r. (Dz. U. Nr
61, poz. 435 z poźn. zm) 2) Oświadczenie że badania wykonane spełniać będą
wymagania ustawy o Diagnostyce Laboratoryjnej z 27 lipca 2001 roku (tekst
jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 144, poz. 1529 z póżn. zm ;3) Oświadczenie, że
system informatyczny obsługujący laboratorium zapewnia zabezpieczenie danych
przed nieuprawnionym dostępem 4) Oświadczenie, że osoby zajmujące się
transportem materiału do badań są przeszkolone w zakresie: a) zagrożeń
związanych z jego transportem, b) transportu materiału biologicznego
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt
III.4) albo w pkt III.5)
Jeżeli w kraju
miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie
III.4.3.1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym
określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy złożone przed
właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego
lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w
którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem
(wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tego dokumentu). 3).Wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na
wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, osoby zdolne do wykonania
zamówienia lub zdolności finansowe lub ekonomiczne innych podmiotów, które będą
brały udział w realizacji części zamówienia jest zobowiązany udowodnić
zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji
zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych
podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania
z nich przy wykonywaniu zamówienia.4).Pełnomocnictwo do reprezentowania
Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem
zamówienia:
·
1 - Cena - 95
·
2 - BADANIA
LABORATORYJNE W TRYBIE CITO - 5
IV.2.2)
|
przeprowadzona będzie
aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień
zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz
określenie warunków zmian
I.ILOŚCI I RODZAJU
BADAŃ. W związki ze zmianą potrzeb zdrowotnych pacjentów, zamawiający
przewiduje zmianę ilości poszczególnych badań w granicach wartości umownej.
Zamawiający zleci Wykonawcy badania nie ujęte w opisie przedmiotu zamówienia w
razie potrzeby, które nie były przewidziane na etapie przygotowania
postępowania. Wykonawca obciąży zamawiającego za to badania zgodnie z
obowiązującym u Wykonawcy cennikiem na dzień wykonania badania. II. ZMIANY
TERMINU REALIZACJI UMOWY Zamawiający przewiduje wcześniejsze zakończenie umowy
w przypadku wyczerpania wartości umownej. Zamawiający przewiduje późniejsze
zakończenie umowy do wyczerpania wartości umownej, z tym że okres przedłużenia
umowy nie będzie dłuższy niż 4 miesięce III. ZMIAN OSOBOWYCH, ADRESOWYCH 1. Gdy
z przyczyn organizacyjnych konieczna będzie zmiana: osób reprezentujących
strony, danych teleadresowych określonych w umowie, numeru konta Wykonawcy
IV.ZMIANA WYKONAWCY.W przypadku dokonania przekształceń podmiotowych Wykonawcy
m. in. połączenia, przekształcenia lub podział spółek handlowych
V.WYNAGRODZENIA WYKONAWCY: V.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany cen
jednostkowych z zachowaniem wartości umownej brutto. V.2. Zmiana cen
jednostkowych może nastąpić w przypadku:. a) zmiany stawki podatku od towarów i
usług, b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia ustalonego na podstawie
przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zmiany zasad podlegania
ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki
składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne jeżeli te zmiany będą miały
wpływ na koszty wykonania umowy Przez wykonawcę. V.3. Zmiana postanowień Umowy,
o której mowa w pkt V.2. lit. a) - c) obowiązuje od dnia wejścia w życie
przepisów prawa wprowadzających te zmiany, jednak w przypadku: a) zmian
przepisów, o których mowa w pkt V.2 lit. a), zmiana ceny jednostkowej brutto z
uwzględnienie nowej stawki podatku VAT nastąpi automatycznie w dacie określonej
przez przepisy wprowadzające zmianę stawki podatku VAT bez konieczności
podpisywania odrębnego aneksu; W przypadku zmiany przepisów, o których mowa w
pkt.V.2 lit . a), ceny jednostkowe netto nie zmienią się, a ceny jednostkowe
brutto zostaną wyliczona na podstawie nowych przepisów. b) zmian przepisów, o
których mowa w pkt.V.2 lit b) i c), zmiana cen jednostkowych netto nastąpi nie
wcześniej niż od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym
Zamawiający zaakceptował wniosek Wykonawcy o zmianę cen jednostkowych netto, o
którym mowa w pkt. V.6, z uwzględnieniem postanowień pkt. (V.7-V.10); V.4. W
przypadku zmiany przepisów, o której mowa w pkt.V.2 lit. b), ceny jednostkowe
netto określone w ofercie Wykonawcy zostaną zmienione o kwotę odpowiadającą
wartości udokumentowanej przez Wykonawcę, wynikającą ze zmiany wynagrodzenia
osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości minimalnego
wynagrodzenia określonego w nowych przepisach, z uwzględnieniem zmiany
wszystkich obciążeń publicznoprawnych związanych ze zmianą minimalnego
wynagrodzenia, proporcjonalnie do zaangażowania tych osób w wykonanie
zamówienia i wpływu ich pierwotnego wynagrodzenia na ceny określone w ofercie
Wykonawcy; V.5. W przypadku zmiany przepisów, o której mowa w pkt. V.2 lit c),
ceny jednostkowe netto określone w ofercie Wykonawcy zostaną zmienione o kwotę
odpowiadającą wartości udokumentowanej przez Wykonawcę, a wynikającą ze zmiany
wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie w związku ze zmianą zasad
podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub
wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne określonych w
nowych przepisach przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto ich wynagrodzenia,
proporcjonalnie do zaangażowania tych osób w wykonanie zamówienia i wpływu ich
pierwotnego wynagrodzenia na ceny określone w ofercie Wykonawcy. V.6.
Wprowadzenie zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany przepisów, o
których mowa w pkt.V.2 lit b) i c), wymaga uprzedniego złożenia przez Wykonawcę
wniosku o zmianę cen jednostkowych netto określonego w Umowie wraz z
dokumentami uzasadniającymi bezpośredni wpływ tych zmian na koszty wykonania
przedmiotu Umowy, a w szczególności: a)szczegółowego kosztorysu uzasadniającego
wpływ wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na ceny
jednostkowe netto określone w ofercie Wykonawcy z uwzględnieniem wszystkich
pozostałe elementów mających wpływ na wysokość cen jednostkowych przed zmianą
przepisów i po wprowadzeniu tej zmiany; b) poświadczonych za zgodność z
oryginałem dokumentów potwierdzających: liczbę osób zaangażowanych bezpośrednio
przy realizacji przedmiotu Umowy wraz z informacją o rodzajach posiadanych
przez nich umów oraz wysokości wynagrodzenia, liczbę roboczogodzin
przepracowanych przez osoby zaangażowane przy realizacji przedmiotu Umowy,
procentowe zaangażowanie czasu pracy określonego w umowie zawartej pomiędzy
daną osobą a Wykonawcą na potrzeby realizacji przedmiotu Umowy. V.7. Wykonawca
odpowiada za złożenie dokumentów, o których mowa w pkt. V.6, w terminie
umożliwiającym Zamawiającemu sprawdzenie poprawności przedłożonych dokumentów
oraz zasadności dokonanych wyliczeń, zgłoszenie ewentualnych zastrzeżeń przez
Zamawiającego i ustosunkowanie się do nich przez Wykonawcę, z uwzględnieniem
postanowień pkt. V.3 lit. b), wykorzystując w tym celu w szczególności okres
między publikacją aktu prawnego wprowadzającego zmiany przepisów, o których
mowa w pkt V.2 lit b) i c), a jego wejściem w życie. V.8. Zamawiający w terminie
14 dni licząc od dnia każdorazowego otrzymania dokumentów, o których mowa w
pkt. V.6, informuje Wykonawcę o zaakceptowaniu wniosku o zmianę cen
jednostkowych albo zgłasza zastrzeżenia lub uwagi do przedłożonych dokumentów,
w formie pisemnej; V.9. Zamawiający zaakceptuje wniosek o zmianę wynagrodzenia,
o którym mowa w pkt. V.6, wyłącznie w przypadku jeżeli Wykonawca udowodni ponad
wszelką wątpliwość, że zaistniała zmiana przepisów, o których mowa w pky. V.2
lit b) i c), ma bezpośredni wpływ na koszty wykonania przedmiotu Umowy oraz
określi stopień, w jakim wpłynie ona na wysokość cen jednostkowych określonych
w Umowie. Brak reakcji Zamawiającego w terminie określonym w pkt. V.8 rozumiany
będzie jako zaakceptowanie wniosku o zmianę wynagrodzenia; 10. Wykonawca
zobowiązany jest do ustosunkowania się do zastrzeżeń lub uwag Zamawiającego w
terminie uwzględniającym postanowienia pkt V.3 lit. b) i pkt. V.7; V.11.
Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zmienione w przypadku nie wyczerpania wartości
umownej mimo przedłużenia umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja
istotnych warunków zamówienia: www.spzoz-olsztynek.qi.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Gminne Centrum Zdrowia Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w
Olsztynku; 11-015 Olsztynek ul. Chopina 11..
IV.4.4) Termin składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.02.2016 godzina 10:00, miejsce: Gminne Centrum
Zdrowia Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Olsztynku; 11-015
Olsztynek ul. Chopina 11..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie
postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków
pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków
z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub
części zamówienia: nie
Dyrektor
Dorota Gruszczyńska